Burn-out Preventie en Coaching

Steeds vaker hoor je dat mensen het druk hebben, last hebben van stress, of de ‘hoeveelheid der dingen’ in hun leven als te veel ervaren.

Het kan zijn dat je de signalen van je lichaam niet hebt opgevangen. Misschien is het niet gelukt om op tijd een pas op de plaats te maken. Het gevolg kan zijn dat je langzaam maar zeker in een burn-out terecht komt. Je hebt te lang te veel stress ervaren. Je lichaam kan deze disbalans niet meer herstellen. Je bent lichamelijk en geestelijk uitgeput. Wat is dat eigenlijk: burn-out? Het is een complex beeld, waarbij een aantal kenmerken een grote rol spelen.

Kenmerken van een burn-out:

  • Vermoeidheid
  • Prikkelbaar zijn
  • Snelle emotionele reacties
  • Concentratieproblemen
  • Slaapproblemen
  • Lichamelijke klachten, bijvoorbeeld hoofdpijn, duizeligheid, spierpijn
  • Voortdurend piekeren

In mijn coaching aanbod op het vlak van burn-out kijken we samen naar:

    1. Hoe je pas op de plaats kan maken
    2. Hoe je beter voor jezelf kunt zorgen
    3. Hoe je persoonlijk leiderschap kunt nemen
    4. Wat je nodig hebt om te kunnen herstellen
    5. Hoe je je energieniveau omhoog kunt brengen
    6. Hoe je grenzen kunt aangeven
    7. Hoe je hulp kan vragen
    8. Hoe je burn-out signalen kunt herkennen